Hästen är äntligen helt klar.

2009-12-05

JS syr hästbakben

När det var dags för mig att sätta skinnet på mannekängen så hittade jag det inte. Det är vanligt för jag har flera frysboxar och det ligger mycket i dem så jag får ofta leta. När jag gjort det några gånger utan resultat blir jag tvungen att ta en box i taget och TÖMMA den. Till slut hittar jag alltid det jag söker. MEN inte denna gången. Det visade sig, efter att jag ringt honom, att jag inte fått det från garvararen. Han lovade mig skinnet i slutet av september så jag kunde lämna en leveransdatum till Medeltidsmuseet. Eftersom flera människor är beroende av hästen för sitt egna arbete så var det angeläget att få hästen på plats så snart som möjligt.

medeltidshäst

Tyvärr fick jag inte skinnet förrän efter ytterligare en månad så jag var tvungen att leverera hästen i vått skick. Detta resulterade i att jag har varit tvungen att göra mycket arbete på hästen på plats i Medeltidmuseet.

medeltid hästhuvud

Men nu är det alltså äntligen klart. Ryttaren och hans kompis är på plats och det ända som saknas nu är marken under hästen, men det är på gång.

Antal kommentarer: 4

2009-12-09 13:11:02 - Lena Söderman, www.konservator.dinstudio.se

Hej Jeanette!
Va fin den blev, äntligen på plats. Du är nog den enda konservatorn i Sverige som gör hästar.
Stort Grattis till ett jätte bra jobb!
Kram Lena

2009-12-18 08:50:30 - Monika, E-postadressen är dold, www.larahund.dinstudio.se

Vilken häst! Otroligt skickligt gjort. Att du till och med lyckats få med blicken och utstrålningen.

Färgen på valpen avgörs när jag bestämt vem som får flytta hem till oss.

Lycka till med allt och en stor lycka till spark inför 2010 med allt vad du tar för dig.

God Jul och Gott Nytt År.

Monika Lindblom

2009-12-18 10:21:38 - Madde, lovemix.se

Otroligt coolt och udda jobb. Det är så spännande när man får reda på nya saker om människor.
Du har gjort en mycket fin hemsida och det är fantastiska bilder.
Lycka till och ta hand om er.
God Jul och Gott Nytt År.
// Madde och Göran

2009-12-21 15:38:49 - Lena, Tease & Basco, www.lenashundar.cybersite.se

Tack för hälsningen hos oss! Häftigt att läsa om ditt jobb och se allt fint du gjort! Jag vill också önska er en riktigt God jul och ett Gott Nytt År!
Namn: E-postadress: Hemsideadress:
Meddelande:
:) :( :D ;) :| :P |-) (inlove) :O ;( :@ 8-) :S (flower) (heart) (star)