Konservator JS visar upp yrket på Biotopia i Uppsala och levererar en pilgrimsfalk till ett av dioramorna

2010-04-10

För några veckor sedan levererade jag en monterad pilgrimsfalk som skall hänga i insjömontern. Den skall se ut som om den anfaller en and. Museets guider har saknat en pilgrimsfalk länge för att kunna beskriva slättsjöns näringspyramid. I samband med nyinvigningen av museet där jag renoverade dioramorna, så lät man göra fantastiska ljud- och ljusspel för att få dioramorna spännande. Jag tycker det har blivit mycket lyckat.

Konservator JS levererar p-falk

Här rättar jag till några fjädrar innan jag hänger upp pilgrimsfalken i några järnräcken på rampen ovanför dioramat

Tre dagar under påsklovet har jag suttit i Biotopia (Biologiska museet i Uppsala) och visat allmänheten hur jag monterar fåglar. Arrangemanget var mycket lyckat. Mycket människor och många frågor och väldigt många visade ett stort intresse att få lära sig mycket om yrket.

Jag som sitter ensam på dagarna blev väldigt trött av att prata hala dan men det var riktigt kul.

Konservator JS visar yrket på Biotopia

Jag arbetar på en kattuggla och några av barnen är nyfikna och ställer frågor.

Antal kommentarer: 5

2010-04-19 19:49:19 - Giqa, E-postadressen är dold, www.giqa.se

Ja det kan vara jobbigt att svara på frågor, vilken tur att vi tränade upp dig när vi var små då:P;):D

Jag vet ju att man får bara bra svar från dig om man frågar.
Kram från en som mer eller mindre bodde hos dig på museet när jag var mindre(heart)

2010-04-19 23:50:02 - Jeanette

Trevligt att du tycker att jag svarar bra. Tack skall du ha.(flower)

2010-04-27 22:11:44 - Kjell Grip, E-postadressen är dold

Hej !!
Jag var och tittade på ditt arbete på Biotopia.Mycket intresant att se på när du jobbade med kattugglan.
Troligt att jag kommer över till Dig och tittar på dina arbeten om det går bra.
Mvh Kjell

2010-04-28 22:30:44 - Jeanette

Hej Kjell. Tack för att du tyckte om det jag visade. Du är hjärtligt välkommen att titta in.

2010-05-07 18:20:30 - Susanna Rosén, E-postadressen är dold, www.susannarosen.se

Kikade in på din hemsida. Oj vad mycket du varit med om sedan senast. Kul att titta runt!!
/Sanna
Namn: E-postadress: Hemsideadress:
Meddelande:
:) :( :D ;) :| :P |-) (inlove) :O ;( :@ 8-) :S (flower) (heart) (star)