Arbete till Polar World i Orsa

2009-04-09

Jag har varit uppe i Orsa Björnpark och börjat med den stora isbjörnsmontern som jag och en konservator till skall göra. Nils Jacobsson var med för att göra grunden till ett fågelberg och en snökulle som skall finnas med i monter.

Orsa Björnpark bygger en ny byggnad för att belysa problematiken med de smältande isarna i norr.  Samtidigt som det invigs skall två isbjörnar få ett nytt hem i parken

Konservator JS i arbete

Till montern gör Konservator JS göra en isbjörn ätandes på en vikaresäl, en polarvarg, två fjällrävar, sillgrisslor, tordmular, alkekungar, lunnefåglar, stormfåglar m.fl.

Förutom isberget med många av fåglarna och snökullen med fjällräv, ripor och snösparvar så skall det bli en liten bit öppet hav med snö och iskant samt några vadarfåglar, snö och isflak till isbjörnarna .

Det är ett stort jobb och hela miljön måste göras på plats. Ytterligare två gånger måste jag åka upp. Veckan efter påsk blir det montering av en isbjörn och polarvargen.

Tittar du in igen så har jag nog hunnit lägga ut lite foton på bygget som vi gjorde under veckan.

Till utställningen skall jag göra en fjälluggla. Kanske av denna rasen?

Antal kommentarer: 2

2010-03-18 16:11:01 - Mickiy

Heej Älskar din kanin uggla (inlove)(heart)
En sån hade vatt coolt om en så hade funnits(inlove)
Ha det bra!!!

2010-04-15 08:50:12 - Jeanette

Jag kan säkert göra en kaninuggla om du vill ha men då får det bli av kattuggla o brun kanin! Jag tycker också den är underbar.
Jeanette
Namn: E-postadress: Hemsideadress:
Meddelande:
:) :( :D ;) :| :P |-) (inlove) :O ;( :@ 8-) :S (flower) (heart) (star)